27 januari 2017: Persbericht van directeur Walter van de Krieken

Voorbereidingen nieuw seizoen zwembad de Melanen gestart
Halsteren - De schaatsers staan nog op het ijs maar de voorbereidingen voor een zonnig zomerseizoen zijn voor zwembad de Melanen al weer gestart. De deuren zijn geopend van zondag 23 april t/m zondag 3 september.

Dat zegt Walter van Krieken, manager van Zwembad De Schelp en De Melanen BV. “Ondanks het zeer matige weer in het afgelopen seizoen hebben we vele positieve reacties mogen ontvangen over onze manier van werken. De bezoekers hebben weer het gevoel dat het “hun” zwembad is. Daar bouwen we dus graag verder op door”. De openingstijden zoals deze in 2016 zijn geïntroduceerd blijven dan ook gehandhaafd. De bassins waren dagelijks geopend van 10.00 tot 12.00 uur en bij 21 gr C werd dit verlengd tot 17.30 uur.

Er is goed geluisterd naar de wensen van de bezoekers en met de Dorpsraad Halsteren, Stichting Behoud Zwembad de Melanen en de gemeente Bergen op Zoom is uitgebreid geëvalueerd. “Op basis daarvan gaan we komend seizoen iets minder ‘strak’ om met de temperatuur afhankelijke openingsuren. Zo kunnen we besluiten bij 19 gr C en weercijfer 8 toch langer open te zijn en bij 21 gr C met regen en onweer om 12.00 uur te sluiten. Iedere avond om 19.00 uur wordt de definitieve openstelling voor de dag daarop via de website gecommuniceerd.

De voorverkoop van abonnementen start op 20 april en de aanschaf van een abonnement levert wederom flink voordeel op. Naast het aantrekkelijke tarief zijn er extra voordelen waarvan geprofiteerd kan worden; de avondopenstelling op dinsdag- en donderdagen biedt abonnementhouders exclusief de mogelijkheid hun banen te zwemmen in het wedstrijdbad. Deze extra uren kunnen mede gerealiseerd worden door de aanvullende inzet van vrijwilligers van de Stichting Behoud Zwembad de Melanen en zwemvereniging de Krabben.

Op dagen dat de Melanen om 12.00 uur sluit mogen abonnementhouders gratis recreatief zwemmen in zwembad De Schelp.

Alle informatie voor komend seizoen is te vinden op www.demelanen.nl, er is ook een eigen, gezamenlijke app te downloaden voor de zwembaden De Melanen en De Schelp. Deze is zowel beschikbaar in de Google Play App Store als in de  ITunes Store.

1 november 2016: Prikbord, een nieuwe rubriek

U ziet het goed. Dit is een nieuwe rubriek. Hier willen we artikelen plaatsen, die niet in de andere rubrieken horen. We denken aan korte mededelingen, die tijdelijk op de website geplaatst worden, zoals aanstaande vergaderingen en activiteiten. Wanneer u denkt daarvoor inbreng te hebben, laat het ons dan weten via een tip in de rubriek 'Contact'.